E-sklepy - dla kogo?
Autor: Casandra Finanse Sp zoo, publikacja: 2012-03-01
Założenie sklepu internetowego może okazać się strzałem w dziesiątkę dla przedsiębiorstwa działającego w mniejszym bądź większym stopniu w sieci WWW. Taka forma wymiany usług jest bardzo ceniona zarówno przez sprzedawców, jak i konsumentów. Zwróćmy uwagę, że dla wielu ludzi sklepy internetowe są udogodnieniem, które ułatwia im codzienne życie. W końcu nie trzeba chodzić po sklepach, co pochłania znacznie więcej czasu. Dla przedsiębiorców zaś e-sklepy są okazją do pozyskania coraz większej ilości klientów.
E-Sklep zamieszczony na stronie internetowej firmy przyczynia się do oszczędności zarówno po stronie firmy, jak i klientów. Takie sklepy obsługiwane są 24 godziny na dobę, dzięki czemu firma nie musi zmagać się z codziennymi problemami dotyczącymi prowadzenia zwykłego, klasycznego sklepu. Sklepy internetowe pozwalają na zrobienie szybkich i sprawnych zakupów online.
Sklepy w sieci pozwalają na szybkie zorientowanie się i porównanie cen dotyczących danego produktu w różnych sklepach. Dzięki temu klienci mogą wybrać produkty w najatrakcyjniejszych cenach.
Dodatkową zaletą sklepów internetowych jest funkcja pozyskiwania towarów, których tymczasowo nie ma na stanie. Klienci mogą zamówić taki towar, mimo jego braku w składzie, a zostanie on sprowadzony w ciągu kliku dni. W klasycznych sklepach taka możliwość pojawia się rzadko.
Prowadzenie sklepu internetowego nie należy do najłatwiejszych. Walka z silną konkurencją, magazynowanie, utrzymywanie określonego poziomu cen to zajęcia wymagające zaangażowania. Wiele sklepów upada w okresie 2 lat od otwarcia, dlatego najlepiej stworzyć wyspecjalizowany lub niszowy e-sklep, którego szanse na powodzenie i utrzymanie na rynku są znacznie większe. Łatwiej jest zapanować nad jedną branżą aniżeli nad wieloma.
Przed założeniem e-sklepu przemyśl kilka kluczowych kwestii:- oryginalny pomysł na własny sklep,
- dostawcy dla naszego sklepu internetowego,
- działalność gospodarcza i kwestie prawne związane z prowadzeniem sklepu,
- oprogramowanie sklepu, hosting, domena internetowa,
- uproszczony biznesplan, który pomoże Ci ocenić przedsięwzięcie.